English version English version Nandafalva 30 éves

Gurumaharádzs Svédországi látogatása
2005. nyarán -
VRINDANEWS.COM

Kedves bhakták, kérem, fogadjátok el dandavat pranámjaimat. Szeretnék megosztani veletek néhány emléket és fényképet Gurudéva 2005 nyarán Svédországban tett látogatásáról.

Július végén egy héten át intenzív és gazdagító napokat töltöttünk Srila B.A. Paramádvaiti Szvámival, aki meglátogatott minket Svédországban. Szép napsütés, heves vihar és jégeső is akadt az első napokban, és a gothenburgiak kaptak alkalmat arra, hogy meghallgassák Guru Mahárádzs leckéit.

Gothenburgtól nem messze, az Imlitala tanyán töltöttük ezeket a napokat. Ezt Maháhari prabhu építette, és már évek óta dolgozik rajta. Szép fekvésű biogazdálkodás a tengerpart közelében, és kb. tíz bhakta tartózkodott a tanyán a hét végén.

Voltak reggeli és esti programok, leckékkel és zenével, és minden nap finom praszádamot szolgáltak fel.

Közelről és távolról sok látogató érkezett, és minden jelenlevő nagyon értékelte a szombati programot Skansberget-ben, Gothenburg belvárosában.

Vasárnap búcsút vettünk Imlitalától, hogy Huskvarnába és Jönköpingbe menjünk. A három nap alatt sok bhadzsan, praszádam-osztás és bhakti-jóga lecke volt, sok embernek szereztek örömet és inspirációt.

Guru Mahárádzs az éjszakát Brahma Szamhitá prabhuval, Vászudéva prabhuval, Maháhari prabhuval, Abubhav prabhuval és jómagammal töltötte szép kis házakban, Jönköpingen kívül, a molideni völgyben. A szép természetben hallgattuk a reggeli leckéket, miután úsztunk egyet a közeli tóban.

A vasárnapi program előtt Guru Mahárádzs interjút adott egy helyi lapnak, amelyben másnap szép cikk jelent meg az utazó szerzetesről.

Az esti programot Huskvarnában, a Nimai Szankirtan Asramban tartottuk – ezen a programon sok érdeklődő vett részt. A hangulat kellemes, és a praszádam finom volt.

Hétfőn ismét egy jól látogatott programon gyűltünk össze Jönköpingben a Bhakti Jóga & Meditáció Központban, Guru Mahárádzzsal, és a hittestvérével, Raivata prabhuval együtt. Érdekes és értékelt lecke volt, amelyet kérdések és finom praszádam követtek.

Az utolsó estén, Jönköpingben hivatalos program volt egy színházban. Sok elégedett látogató kapott választ a kérdéseire, néhányan megdicsérték az esti leckét és a bemutatott filozófiát – amely sokuk számára új volt.

Jönköping és Stockholm között a bhakták csoportja megállt, hogy meglátogassa Guru Mahárádzs hittestvéreit Almviks gard-ban, a Södertälje melletti Iskcon tanyán. Boldog találkozás volt, és mielőtt felszolgálták a finom praszádamot, darsant kaptunk Sri Pancsatattvától, a szépséges múrtiktól az ottani templomban.
Stockholmban néhány meghívottal együtt gyűltünk össze Bhakta Gustav lakásában, Gamla Stanban – szép találkozó volt, leckével, dalokkal és praszádammal, majd Guru Mahárádzs és néhány bhakta Harinánra ment a közeli területen.

Hamarosan csütörtök volt, és véget ért a Guru Mahárádzzsal, és a Vrnda család bhaktáival eltöltött hét. Mindannyian alig várjuk, hogy megint találkozzunk, énekeljünk, táncoljunk, meghallgassuk a leckéket, örüljünk egymásnak és a szeretett lelki tanítómesterünknek, aki olyan nagylelkűen megosztotta velünk a bölcsességét, inspirációját és lelki szeretetét. Reméljük, hogy ismét sokan találkozhatnak Guru Mahárádzzsal, amikor legközelebb eljön Svédországba.

Minden dicsőséget Sri Sri Guru és Gaurangának!