English version English version Nandafalva 30 éves
 
         
 

Keresés a honlapon

Oldal térkép


A cölibátus áldásai
A Védikus Bölcsesség gyűjteményből


Látjuk a szabad szerelem e világában, hogy az emberek nagyon oda vannak azért, hogy élvezzék a szexuális életet, de anélkül, hogy törődnének a tetteik következményeivel. A cölibátus szép hagyomány, amely a régebbi korok nagy bölcseitől származik. Azt mondják, a szexuális erő hatalmas lehetőség, amit Isten mindenkinek megadott. Sokkal több, mint a szaporodó képesség, mert a születő gyermek Isten szolgája is lehet.

Az emberek azonban a kéjvágy tudatában nem törődnek ezzel a misztikus, lelki lehetőséggel, és csak arra gondolnak, hogy a nemi aktus milyen élvezetet szerezhet a testnek. És ha a szexuális élet szenvedést jelent egy másik személy számára, akkor káros az életre, különösen a lelki életre nézve. A szexuális kapcsolatok, a lelki fejlődés vágya nélkül, Istennek tett felajánlás nélkül, a lelki és a fizikai energia nagy részét elrabolja. Akik magasabb cél nélkül jönnek össze, mind megerősítik, hogy utána elesettnek, levertnek, üres szívűnek érzik magukat. Ez azért van, mert alulbecsülik az élet misztériumát, és nem fogadják el, hogy a szexuális energiának nagyon magas célja van.

Amikor csak a házasságon belül élnek szexuális életet, ez védett a vallástalanság ellen. De ha csak az érzékek öröméért tartanak fenn szexuális kapcsolatokat, a házasság szentségén kívül, akkor annak olyan súlyos következményei lesznek, mint apátlan gyermekek, nemi betegségek, AIDS, és a csalódások miatt összetört szívek.

Valódi formában a szüzesség a természetes módszer, amelyet Isten kitalált, hogy megőrizze egy pár tisztaságát. És ez a szüzesség tökéletesen megvédi őket, amikor cölibátusban élnek, amíg át nem adják ártatlanságukat a partnerüknek, az életük társának. Ez nagyon magas ideál, és ezt kevesen tudják valóban így látni, de az emberiség emiatt már nagyon sokat szenvedett. És manapság sok ember ismét fontolóra veszi a cölibátust, legalább a házasságig.

A teljes cölibátus, amikor valaki az egész életét Istennek akarja szentelni, személyes elhivatottság, és nem kötelező dolog. Azonban dicsőséges, mert ilyen módon az ember Istennek szenteli minden energiáját. De akik meg akarnak házasodni, tegyék meg, és érezzék, hogy felelősséget vállaltak egy családért. Ez olyan életszakasz, amelyben fejlődniük kell. Ha valaki a cölibátusra vágyik, úgy kell tekinteni, hogy ez fejlett lélekre mutat, mivel teljesen a Legfelsőbb Urat akarja szolgálni, abban az értelemben, hogy az emberiségért akar dolgozni, és mindenkit szolgál. Ha valaki így érez, akkor a cölibátus a szolgálat útja. A világ nagy vallásainak a szentírásai a cölibátusról úgy beszélnek, mint a legszebb életmódról.

A házasságon belül megvéd a vallástalanságtól. Ha egy személy a házasság szent természetével összhangban cselekszik, és ezzel a magasabb igazsággal kezeli a szexuális életét, akkor elérheti, hogy egy tiszta bhakta szülessen erre a világra. A szentírások azt mondják, hogy amikor Isten inkarnálódik a földön, olyan embereket választ, akik Neki szentelték az életüket, és olyan fiút szeretnének, amilyen Ő.

A gyerekek a szüleik tudatának a termékei. Ha egy kéjes gyerek születik, a szülei kéjesek voltak a fogantatása pillanatában. Ezért a gyerek nemcsak a fizikai vonásokat örökli az apjától. Örökli a jellemét is. Ezért ez nagyon kényes dolog. A cölibátus a legjobb módja annak, hogy valaki felkészüljön, szilárdan kitartson az elhatározásában, hogy lelkileg fejlődni fog. Kívánatos a siker ebben az életben, és a cölibátusban sikeresen élők a brahmacarik – nőtlen tanulók – és a grihastha brahmacarik – házasemberek, akik csak a nemzés érdekében tartanak fenn szexuális kapcsolatokat. Végső soron persze azért akarnak gyerekeket, hogy felajánlják őket Isten szolgálatára a saját példájukon keresztül. Nem azok akarják őket, hogy kielégítsék az érzékeiket. A cölibátus célja a szolgálat legyen: szolgálni az emberiséget és Istent. A cölibátus nem azért van, hogy valaki elégedetté tegye magát. Ez a szív felajánlása Istennek, mert Ő az igazi barát. Ő tudja eloszlatni a sötétséget, mert azt tanította, hogy mi nem ez a test vagyunk: nem ez a haj, ezek a csontok, ez a máj. A testi aspektusok fölött van a "jiva": a tudatos részecske, az örök lélek, az egyéni tudat. Ez a tudat a legnagyobb kincs, a legnagyobb ajándék, mert csak ezen keresztül tudjuk megszólítani Istent, csak így tudunk összekapcsolódni Vele, a szív Urával.

-----------------------------------------------------------------------------

Tanítások:

* A gyerekek a szüleik tudatának a termékei.

* Az élet folytatását a szeretetnek kell motiválnia, nem egy üres életnek, Isten nélkül, hanem egy értékekkel teli életnek, amely az Istenség Legfelsőbb Személyisége és a lelki nevelés felé fordul.

* A nemzés igaz célja az Isten-tudatos gyerekek.

* "Szeretném, hogy ne aggódjatok. A nőtlen ember az Úr dolgai miatt aggódik – hogyan tehetné elégedetté az Urat. De a nős ember a világ dolgai miatt aggódik – hogyan teheti elégedetté a feleségét – és az érdekei megoszlanak. A férjezetlen nő vagy a szűz az Úr dolgaival törődik: az a célja, hogy testben és szellemben átadja magát az Úrnak. De a férjes asszony a világ dolgaival törődik – hogyan teheti elégedetté a férjét." Kor. I 7.32-34

* A szüzesség isteni ajándék, amelyet óvni és védeni kell, mint egy finom és gyönyörű virágot.

* Amikor a szexualitás nem párosul felelősséggel vagy igazi szeretettel, akkor csak bánattal, szomorúsággal, aggodalommal és ürességgel teli életet hoz.

* Ha valaki igazán boldog akar lenni, el kell fogadnia a kikerülhetetlen tényt, hogy a szeretet mindig együtt jár az áldozattal. A szexualitás nem az élvezet eszköze. Ez az élet eszköze, elhozni egy lelket ebbe a világba, aki Isten-tudatos lesz. Eszköz megörökíteni a jó tulajdonságokat, amelyeket mindig kultiválni kell.

Szvámi B.A. Paramadvaiti

Kapcsolódó cikkek: Nő, férfi, házasság



 
Jelentések | Beszámolók | Tanítások | Lap tetejére